Det här med Gud...

Varför är han en han?
Hur kan ens synder bli förlåtna genom några ord och en man i konstiga kläder som säger att det är okej?
Och nattvard? Va fasiken är det egentligen...vad använder dom för vin? Spännande. Psalmen innebär att den ska rädda en från hunger...hmmm för jag blir nog mätt av det!! Sen får prästerna själv dricka ur behållaren som alla andra bara doppat i, generöst!!
Och sen snackade dom något om att man trivdes bäst i Gud, och va trygg i Gud, vet inte riktigt om jag känner mig sp bekväm med att vara inuti gud.
Jag blir fan arg av att sitta i kyrkan! Inte för att jag brukar det men nu är det ju konfirmationstider.
Min åsikt: religion är bullshit!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med! Mormor brukar säga att man måste tro på något. Då söger jag att jag tror på rosa elefanter i öknen. Näe fy fasiken!

2012-05-06 @ 12:54:38

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mailadress?(bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad ville du nu säga? :)

Trackback
RSS 2.0