meningsanalys

"det finns fortfarande en chans, för en del har faktiskt kunnat komma tillbaka och kunnat utöva sin elitidrott på hög nivå"

det finns...det betyder att möjligheten att det inte skulle finnas är mer trovärdig en möjligheten att det skulle finnas. Överhuvudtaget att det finns är liksom ett sidospår

en chans...en chans?!? en chans, är du dum eller?! jävla chanser, jag vill vara säker

en del...en del!?! alltså inte alla?! en del, det är en del av det hela, det hela är större än delen, det är fortfarande bara en chans. Hur många är en del? En halv på 1000???

faktiskt....LÄGG INTE IN SÅNNA ORD SOM GÖR MENINGEN SÅ JÄVLA OSÄKER DOKTORJÄVEL


komma tillbaka....betyder ju att jag redan varit borta, vägen tillbaka är osannolik och jobbig

utöva sin elitidrott på hög nivå....på hög nivå?? det räcker inte, elitidrott hörs ju på namnet att det ska vara elitnivå, hög nivå är inte tillräckligt. Inte ens mycket hög nivå är tilräckligt, om det ska va ska det vara till max. Jag vill inte hålla igen, jag vill inte begränsa mig, jag vill inte bara göra något halvdant

tankarna snurrar, jag brukar faktiskt vara en positiv person, tro det eller ej, de senaste dagarna har varit sjukt negativa, sjukt mycket tårar, hopplöshet. Det va någon klok person som sa att "det kommer va jobbigt nu men snart hittar du tillbaka till den positiva fay'en igen" Just nu....så är den nog begravd långt inne i Taj Mahal eller i Kinas djupaste hav. Men den finns där, långt där nere vet jag ju att den finns där. Jag vill hitta tillbaka, det är för ansträngande att vara negativ, jag orkar inte det mer. Egentligen skulle det nog låtit något i stil med;

det finns....okej, gud va härligt, möjligheten finns, klart den är öppen för mig, varför skulle den inte vara?

en chans...jag ska ta chansen! vad är chanser utan att ta dem?

en del....en del är en del och såklart är jag en av den delen

faktiskt...jaa, det hade jag inte ens brytt mig om

komma tillbaka... jag ska ta revansch, ta igen allt skit jag har missat, jag ska behålla min styrka, bli starkare där det behövs och varje dag kämpa för det är klart som fan att jag kommer komma tillbaka. Varför ens överväga något annat alternativ?? BULLSHIT

utöva sin elitidrott på hög nivå....på hög nivå, jag ska upp och fightas
och jag ska lyckas för min egen skull.

så om ett tag kanske jag tittat tillbaka hit, inser hur dum jag varit som ens övervägde att ge upp, övervägde förslusten, ville knappt ta chansen eftersom det var hopplöst. I vanliga fall finns det där inte ens i mitt huvud, min hjärna är inställd på ett annat sätt men nu för första gången i mitt liv fick jag en rejäl jävla käftsmäll som långsamt byggts upp av små nyp under mer än ett år och jag orkade väl inte längre vara oberörd

Kommentarer
Postat av: julia

Klart du fixar detta fay!!

2012-06-15 @ 08:21:53
URL: http://juliameinl.blogg.se/
Postat av: Julia Meinl

<3

2012-06-15 @ 08:22:37
URL: http://juliameinl.blogg.se/
Postat av: Linnea

Du är bäst. <3

2012-06-15 @ 10:46:33
Postat av: Tilda

Du om någon kan klara det!

2012-06-15 @ 15:25:44
Postat av: Anonym


Kom igen nu fay! Du kommer klara det och du kommer kunna köra precis som innan !

2012-06-15 @ 18:18:30
Postat av: En som tror på dig!

Fick nästan en klump i magen när jag började läsa ditt inlägg men som sen lättade lite när jag kom till slutet. Förstår att det måste kännas jävla skit att få ett sådant besked. Men vad var det för doktor, var det nån du hade förtroende för och som visste vad han/hon snackade om? Var det tex nån som var insatt i gymnastik? Ja menar ”elitidrott” innebär ju lite olika beroende på om man håller på med gympa eller tex luftpistolsskytte... MEN SÅ LÄNGE SOM DET INTE ÄR AKTUELLT MED AMPUTATION SÅ ÄR JAG BERGSSÄKER PÅ ATT OM NÅGON SKA KUNNA KOMMA TILLBAKA SÅ ÄR DET EN SÅN SOM DU!!! FÖR HANDEN PÅ HJÄRTAT SÅ ÄR DU JU FAKTISKT INTE RIKTIGT SOM OSS ANDRA... ;) DU VERKAR JU VARA EN SÅN DÄR SOM BRINNER FÖR DIN SPORT TILL 100000000% OCH SOM VERKLIGEN HAR EN VINNARSKALLE UTÖVER DET VANLIGA OCH SOM HELA TIDEN STRÄVAR EFTER ATT NÅ DINA MÅL OAVSETT HUR SVÅRA OCH OMÖJLIGA DOM ÄR. Ni är inte så många men det finns en handfull som trots allvarliga skador ändå på nått mirakulöst sätt kommer tillbaka till yppersta världsklass. Du besegrade ju och kom tillbaka efter äckelfebern som du hade för ett tag sedan, eller hur? Även om det inte är samma grej nu så tror jag ändå super mycket på dig den här gången också!!! Så så länge som det finns en chans för dej att komma tillbaka så är jag övertygad om att du kommer att göra den chansen så stor som det bara är möjligt. Och chansen kan faktiskt ibland vara större än man tror. Vet du tex att det är fifty-fifty att vinna högsta vinsten på lotto?! Antingen vinner du högsta vinsten eller så gör du det inte, alltså 50% chans ;) Hehe...kunde inte låta bli att le lite när jag läste inlägget om tanterna. Skulle också känt av min mage om jag såg nått sånt på nära håll, så gud så skönt att man är kille!!! Men hörru, din väg tillbaka kanske inte alltid kommer att vara lätt eller spikrak men som jag sa så är du ju inte helt normal (i positiv bemärkelse) så om nån skulle greja att komma tillbaka så är det du!!!! För även om jag inte känner dej så tror jag ändå att den riktiga Fay’en finns kvar nånstans där inne och att den kommer fram igen när det gått lite tid. Förlåt för en lång kommentar men jag kunde inte låta bli.

2012-06-15 @ 19:00:55
Postat av: shiralee

men faaaay, fy vad jag blir ledsen av att läsa inlägget. :( eller du lyckas ju ändå vara positiv mitt i allt detta jobbiga på något magiskt sätt. fyfan för skador, det är ju verkligen inget rättvist, men du klarar det fay, det är jag helt övertygad om, jag hejar på dig och glöm inte att du är inte ensam om skador och prata ut med människor runt om dig gå inte och håll på massa saker inom dig . PUSS

2012-06-17 @ 16:55:57
URL: http://shiraleemcgowan.blogg.se
Postat av: gymnastics

Jag läser detta inlägget varje gång jag har ont eller bara mår allmänt dåligt ! Det har fått mig att peppa upp mig själv och fortsätta tro att jag någon dag ska kunna träna en hel träning utan smärta igen!
Lycka till jag vet att du klarar det !

2012-10-07 @ 23:28:19

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mailadress?(bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad ville du nu säga? :)

Trackback
RSS 2.0