NV nörd?

okej, nu har det kommit ett par frågot på sistone om skolan. ÅH ÄLSKADE SKOLAN...skämt åt sidan. Nej, men folk undrar hur hinner jag med mitt stressiga jooobbiiiiga tidskrääääävande liv? Och varför valde jag NV när jag i princip hatar skolan? (eller iaf gnäller tillräckligt mycket här för att ni ska få den uppfattningen)

Varför jag valde NV är i princip för att jag inte alls känner något intresse för samhällsämnena. Religion tycker jag är riktig waste of time och har lite svårt att greppa saker i historian som redan hänt osv osv osv blablaaa...Och dessutom hatar jag att läsa, har nog fått något ryck och läst någon frivillig bok i mitt liv men det är ytterst sällan. Och skriva....öööee. Så något NV inriktat var ganska självklart, sjukt mycket roligare och det enda ämnet i skolan som jag tycker rakt igenom är roligt är nog matte. Men sen finns det ju tusentals andra linjer också men allmänt förvirrad som jag är har jag absolut ingen aning om vad jag vill bli när jag blir stor. Vissa saker är såklart uteslutade men ni fattar grejen. Så jag sköt alltså upp problemet om min framtid och valde den bredaste linjen så jag kan välja vad jag vill sen. Så det var inget misstag att jag kryssa i NV linjen.

Däremot är det ju lite jobbigt och nu är fysik b, kemi b, biologi b och matte c igång samtidigt och eftersom man verkligen måste förstå grejen med allt detta hjälper det inte att försöka plugga in alltibng om man ändå inte fattar. Sen är det ju alla andra ämnen också liksom och jag tror jag går i Sveriges mest studiemotiverade klass, tro mig. Här finns folk som kan 1000 olika språk, MUF-ordförande, folk som kan piano, fiol, gitarr, trummor, trumpet jaja...och framförallt folk som typ älskar skolan!!! (typ sånna som väljer tll extra kurser så de läggs in i klasschemat så hela klassen får det). Detta kan störa mig lite men samtidigt gillar jag det. Jag gillar ju själv att lära mig saker, tro det eller ej och tycker det är fett coolt nu när fysik, matte, kemi och biologi typ får ett samband. Man kan förklara saker grundat på sin kunskap liksom. Oj, vad seriös jag blev nu. Men ja...det här med och plugga kan jag ju då skylla på mig själv när jag valde, för det visste jag skulle behövas. Särskilt då jag går med Helsingborgs smartaste peeps typ (intagningsnittet var 312 poäng av 320). Plugga är tråkigt, någon glädje med det är högst tveksam, det finns så mycket annat man hade kunnat göra istället liksom. Men jag älskar klassen och Procce är nog bästa skolan som jag hade kunnat välja :)

Men huuuuur ska man då hinna med sitt liv hade dom tänkt?!? Och nä, det gör man ju inte riktigt! :) inte vissa perioder iaf, men därför är de så gött att ha gympan också. Inte bara för att det är bäst i världen men också för att jag alltid prioriterar den framför skolan, så dåliga resultat i skolan är inte det som stör mig mest. Och jag tränar ju faktiskt inte så mycket, sen tar det ju klart lite extratid att ta sig till och från höganäs och så men det löööööösser ju sig så att säga. Har därför blivit expert på att ta vara på tiden, gör alltid något samtidgt som något annat och antaglien därför jag hinner med. Får damp av att sitta still och inte ha något för mig. Dessutom är jag värsta planeraren och har stenkoll på det mesta (geekvarning) vilket gör att jag inte wastear så mycket tid. Däremot gör jag inte saker halvdant för jag har ju ändå höga krav på mig själv och det kanske gör att allting tar mer tid än nödvändigt. Får väl se hur länge jag orkar hålla i det där...

Jaaaaaaaaaaaaaaaaa, hoppas det var ett svar på allt ni undrade annars får ni fråga igen! :) puss!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag ska börja gymnasiet nu till höst och jag behöver verkligen några olika pluggtips! Bästa sättet att öva inför prov/redovisningar/inlämningar osv. Tacksam för svar!!

2012-01-26 @ 20:53:47

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mailadress?(bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad ville du nu säga? :)

Trackback
RSS 2.0