hur man vet att bara pappa är hemma

mamma är hos mormor i småland denna veckan och vi lämnas då med enbart pappa & man kan ju säga som så att man märker att bara pappa är hemma.

  1. Mamma brukar göra gröt till mig på morgonen och hon har antagligen sagt att pappa nu skulle göra det så dag 1 får jag en annan slags gröt som är oehört vattnig men ändå okokt. Dag 2 smakar den bara salt. Dag 3 berättar han att han gjort sin egen touch och tillsatt lite vaniljsocker. Dag 4 var den ändå helt okej och dag 5 har vi ingen mjölk hemma....
  2. Jag måste skriva upp alla mina tider som jag ska köras på en lapp och trots det är han helt förvirrad
  3. Ska ha tjejmiddag på lördag som kommer bli kaos för PAPPA ska handla alla ingredienser --> det spelar ingen roll vad jag skrivit på lappen för han kommer ändå hitta något annat
  4. Stackrs lille Zanto har aldrig fått så många promenader som denna veckan, han somnar på kvällarna och går upp senare än oss vilket han aldrig gör annars
  5. Han får för sig att man måste äta värsta middagen varje dag och vi har nog aldrig ätit såhär avancerad mat under en vecka
  6. Han frågar hela tiden om jag har gjort mina läxor, "ja pappa, jag har skött min skolgång själv sedan typ sexan"
  7. Jag får sköta tvätten SJÄLV (uppstår svårigheter)





Kommentarer
Postat av: Fiona

hahaha har du bara skött din skolgång sedan sexan??? orutinerad!

2012-01-13 @ 18:02:41
Postat av: johanna

hahaha, känner igen det där! bäst när mamma är hemma :D

2012-01-14 @ 15:36:06
URL: http://johannajoensson.blogg.se/

Kommentera här!

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mailadress?(bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad ville du nu säga? :)

Trackback
RSS 2.0